Keputusan PMR 2009

Keputusan peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2009 akan diumumkan pada 24 Disember 2009 ini.

Ini berdasarkan kenyataan Ketua Pengarah Pelajaran Datuk Alimuddin Mohd Dom yang dikeluarkan hari ini.

Calon-calon PMR boleh mendapatkan keputusan PMR mereka dari sekolah masing-masing mulai pukul 10 pagi pada 24 Disember nanti, manakala calon persendirian akan mendapat keputusan masing-masing menerusi pos.

Peperiksaan PMR 2009 telah dijalankan pada bulan Oktober yang lalu menyaksikan seramai 475,182 calon berdaftar telah menduduki peperiksaan tersebut.

Sumber : BERNAMA
Terima kasih kepada Sdr Hibiki kerana berkongsi maklumat ini.

83 thoughts on “Keputusan PMR 2009

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Azhad Shaz Nilam, Mohd Bambang Mualip. Mohd Bambang Mualip said: RT @eputra Keputusan PMR 2009 http://bit.ly/7fxzbV […]

  2. […] Keputusan PMR 2008 nilam    Digg it Add to del.icio.us Stumble it 95 Comments google_ad_client = "pub-8350898501789570"; google_ad_width = 468; google_ad_height = 60; google_ad_format = "468x60_as"; google_ad_type = "text_image"; google_ad_channel = ""; google_color_border = "FFFFFF"; google_color_bg = "FFFFFF"; google_color_link = "000000"; google_color_text = "444444"; google_color_url = "444444"; Hello there! If you are new here, you might want to subscribe to the RSS feed for updates on this topic.Powered by WP Greet BoxTERKINI : Keputusan PMR 2009. […]

  3. Ya Allah . aku memohon seribu keampunan dan kurniakanlah aku sebanyak 8a .

  4. Social comments and analytics for this post…

    This post was mentioned on Twitter by bambang: RT @eputra Keputusan PMR 2009 http://bit.ly/7fxzbV

  5. salam ukhwah buat semua pembaca web ini.sha doakan kepada semua dak2 pmr 2009 lulus dgn cemerlang.all the best ok.terutama dak2 SMK Raja Muda prt.jawa muar.korang lah harapan sekolah.wat adk akak hasfarina & syazwanie @min smoga kalian berjaya capai apa yg korang impikan tok masa hadapan. success selalu.

  6. Ya Allah Ya Rabbana!Kami memohon keampunan kepada-Mu atas segala kesalahan-kesalahan kami..Ya Allah berilah kami taufik dan hidayah-Mu.Engkau makbulkanlah doa kami selama ini..berilah kami keputusan yang cemerlang dalam PMR 2009!Allahumma solli a’la Muhammad!Aamiin….

  7. mesti adik2 tengah berdebar sekarang!

  8. Kena tunggu 24novermber?

  9. Salam……………..mudah-mdhnlah sy mmperoleh kptsn yg cmrlg dlm pmr thn ini(2009)…………….iaitu 9a…………..amin…………..brkatilah sgala usaha2 yg tlh aq lkkn slama ney utk mengecapi kejayaan yg dredhai oleh ALLAH……………amin ya rabbalalamin………………….

  10. ya allah ya tuhanku berikn lah ak sebaek2 kesudahan stelah ak b’usaha dgn b’sggh2 ya allah..hanya kpd mu ak meminta dan memohon..9a1 insyallah..doa sme2 kay..hihi..

  11. hope cgt dpt 9a…aminn..!!insyaallah..tawakal aje lah kn slps da b’ikhtiar..bia allah aje y tentukan rezki kita stakat mne…… =)

  12. moga2 dpt 9a1 khususnya pelajar kat MTS kelantan

  13. NUR SYAFIQAH BT MOHD ZIN says:

    YA ALLAH YA TUHANKU AMPUNILAH DOSA… BERKAT KAN LA PEMBELAJARAN AKU… YA ALLAH MUDAHAN 2X DAPAT AKU 8A…AMIN

  14. syahdan hamzah says:

    lulus lh!!!!!!
    amin2…

  15. syahdan hamzah says:

    lulus lh ~~!!!
    amin2…

  16. saya yakin akan dapat 8C,OK LAH………

  17. Doakan yang terbaik untik PMR saya………

  18. aku yang menggigil nak tunggu anak aku pnye kptsn

  19. mega,mira&zati says:

    kpd smue clon PMR 2009..ktorg hrap korg sume llus dgn cmrlg…trutame kpd dak2 form3 SMK PERMATA JAYA,rengit,batu pahat,…ESPECIALLY dak 3rk2…kite lh hrpan ckgu2…kte dh brushe…mhonlh kjayaan dgn cmrlg…amin…

  20. Salam……………saya mohon kepadamu Ya ALLAH,mudah-mudahanlah calon peperikasaan pmr,spm dan stpm memperoleh keputusan cemerlang yang diredhai oleh ALLAH….pada tahun 2009 ini………………..khususnya pelajar smkakk………………….amin.ya rabbal alamin………………engkau ampunilah juga dosa2 kami walaupun sekecil zarah………..dan engkau berkatilah segala amal2 kebaikan yang telah kami lakukan di dunia ini…………………..walhamdulillahirabbilalamin………..amin…………….

  21. yorh man, this few days cant sleep well… wish i can get a straight A’s result in pmr.. countdown 4 days=.=

  22. faiqah zarir says:

    Ya Allah kuniakanlah daku 8a bersama semua calon di skolah sains psir puteh kelantan….marilah kite same2 berdoa……Amin….perkenankanlah doaku ini ….

  23. semoga semua pelajar tingkatan tiga tahun ni di seluruh negeri mendapat keputusan yang cemerlang termasuk lah aku,semoge smkk the best tahun nie,aminn……

  24. Ya Allah,,aku berharap semua calon PMR thn ini mendpt kputusan yg cemerlg termasuk lah aku dan rakan2 SMK Gurun.. AMIN..

  25. zaidiah_azie says:

    tagh berdebar nak 2 gu result kuar arie khamis…
    ya ALLAH bantulah hamba mu ini….

  26. salam,pe2 pn kptsn yg kte prolehi,kte shrsnye mnrime ngn ati yng tenang krna telh dtntukn sjk dri azali lg.,ngn ini aq sebagai hambamu yang lemah memohon pada mu,tuhan yang maha berkuasa sekalian alam,kau ampunilah dosaku,kau berikanlah aq kputusan yang terbaik pada 24 disember ini,aq memohon juga pada mu ya ALLAH supaya mengurniakan kptsn terbaik bt smue pljr fom3 thn ini.amin

  27. huh !
    takod metol na amx rsult ur .
    huh .

    ya ALLAH .
    makbul kann lah doa ak ne ya ALLAH .
    hee

    skurang kurang yew 5a lahh .
    ngee ~

  28. Bismillahirrahmanirahim..
    Arap2 dapt rsults yg cemerlang. Ckuplah stakat dpt mbahagiakan hati & perasaan ini,serte kedua-dua orang tuaku,En.Ishak dan Pn.Mardini. Mak,Bah! Along syang Mak,Bah…..

  29. Ya Allah.. Engkau berikanlah keputusan yg cemerlang dlm pmr ini Ya Allah.. Dpt 6a or 5a pon da ckup gembirakn ati ini Ya Allah.. Makbulkanlah doaku ini.. Amin~

  30. ya Allah Kau lah pmbri rzki dn mnntukan sgala prbuatn kmi ddnia nie…………………….tlnglah aq hambaMu yang lmh nie 4 mndpt 9a lm pmr thn nie…………

  31. YA ALLAH,,,,berikanlah aku keputusan yg cemerlang///….semoga aq mndpt 8A dlm pmr……AMIN

  32. i hope i will get a very good…

  33. Hrp sume dpt straight 8a’s coz esoklah penentu usaha kita slma 9bln.AMIN

  34. q mana ja…mnta2 9A la ba kan…topuhara kta boley tu..hahaha
    pa2 pun…tawakkal ja…insyaAllah kputusan akn d beri stimpal ngn usaha kita…
    peace 4 life..

  35. amin lulus………………………………………………8a..

  36. kepada calon pmr sekolah tinggi kluang 2009,,
    banyk2 doa supye rzult kite sowk
    gempak sekaligus cipte sejarah baru dalam
    kluang high school,
    aku doakn kowg sume bjaye dalam idop!!

    ;-)

  37. esk rsult kuar…
    hrp smk impian emas jhor..
    dlm pmr nih..
    lulus 100%..
    aq mghrp jge aq dpt mgabil rsutl dgn tng dan mgharp kn kptusan yg mmbagge kn mak dan ayh aq..
    amin..

  38. agar-agar kakak aq dpt 8a

  39. harap dapat 9A dlm pmr..brdebar rasenye nk ambik result esk.. harap2 sume form 3 2009 smka naim lilbanat dapat tunaikan hasrat sekolah.. 120 org dpt 9A.. insyaallah..i wish you luck for all the candidates..chaiyok!!

  40. setalah berusaha, kita bertawakkal. Setelah bertawakkal, kita redha dan bersyukur dgn rezeki Allah. Semoga Allah kurniakan kejayaan yang cemerlang pd PMR ini. AMIN

  41. tolonglah tuhan……….

  42. nk tnye, bleh x kalu nk tgok dlu kputusn kt internet. pastu bru g skola amik kputusn. bru la x suprise n malu sgt..coz dh te dlu. hu3 [serius soaln ney] bleh x nk wt cmtu?? rsenye kmentrian kluarkn x kt internet?? -tlg jwb ye..

  43. ALYA BATRISYA says:

    ALL THE BEST TO U…
    AQ HARAP DPT 8A…..
    AMIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNN…………..
    AQ DOA KN KORANG SUME DPT KEPTSN YG DHARAPKN,,,CEMERLANG..

  44. fuuh~ ya Allah, biarlah aku mndapat kptusan 8A
    tinggal lagi 11 jam stengah lagi sblum kputusan kuar…

  45. ALL THE BEST TO ALL PMR CANDIDATES…..MAY OUR RESULTS WILL BRING HAPPINESS TO US, OUR FAMILY AND OUR SCHOOL…. :D

  46. Carsandra Richard says:

    Ya Tuhan.
    results aku akn kuar esk..
    aku berd0a agar aku mdapat keputusan yg b0leh mgembirakan hati mak aku..aku tak sanggup melihat mak bersedih..

  47. malam ramai calon tak dapat pejam mata,tak sabar tunggu keputusan jam 10 pago esok.pada yang berjaya teruslah berusaha, dan tak atau kurang umph pasti 2 tahun akan datang menjadi medan petempuran.Usaha dan terus usaha. satu kejayaan tak datang bergolek.Ia menuntut pengorbanan yang besar dalam apa daya sekalipun.

  48. SheeraHassan says:

    Ya Allah,ya Tuhan Kami!Kau berilah kami semangat dan iman yang kuat ketika menerima slip keputusan peperiksaan PMR.Janganlah Engkau luluhkan hati kami,tabahkan hati kedua orang tua kami.Aku redha diatas apa yang bakal Engkau berikan kepadaku.

  49. huh..!!!!!!!!!!!ya allah…
    sm0ga…aq mndapat 8a dlm pmr ni ya allah!!!!!
    dan smoga suma batch q 7 eleven(2007-2011)
    d skulah smsld mndapat kputsan cmrlang…
    amin……………..

  50. nursyafawani paul says:

    ya Allah,hari nie keputusan pmr akan keluar..mudah-mudahan engkau berikanlah aku ketenangan di dalam menerima apapun keputusan yang Engkau berikan Ya Allah..Tempatkanlah aku di antara senarai pelajar terbaik..Amin..

  51. hrp 2 kakak angkat ak dpt yg terbaek pmr thn ny …
    amiiiiin….

  52. wey..aq dah dpt da result aq…cuak beb…aq target 8a tp nasib tak menyebelahi aq..gugur 2 beb..sekadar 6a2b je…tp aq redha da ngan pe yang aq dpt..alhamdulillah ya allah…………

  53. nak tengok melalui sms camne ek??

  54. alhamdulillah, akhirnya aku dpt 8A PMR.Syukur kpd-MU atas limpahan rahmatMU. Kpd semua pljr MRSM Kubang Pasu, tahniah kerana you all the best. First Batch Is The Best. Bye………………………

  55. ada x cara nk tgok kputusn pmr gne internet??

  56. Alhamdulillah,,,
    sy dpt 7A…
    Syabas dan tahniah kpd semua calon PMR 2009 SMKA SIMPANG LIMA,SG BESAR..
    GO!GO!CHAYO!

  57. thnx to Allah…straight A,as what i wished for..:)

  58. alhamduulillah.xsangka dpt straight a’s..syukur kepadaMu ya Allah

  59. ramurandesu says:

    tahniah budak dusun! tapi ingat PMR tak penting sgt. Ade kes UPSR, PMR cukup straight tapi SPM bengkok n la ni hidup tak berapa straight. Moga budakdusun akan straight forever!

  60. assalamualaikum..
    sy nak tye sket..
    result pmr 09 da kuarkn?
    alhamdulillah sy dpt 7A1B..
    Tp Bnye math..
    sy nak sgt2 masok mrsm tpi…………………
    syarat mrsm mesti A math n sains………..
    sy tak layak ke?….

  61. je…hmm..aq x taw la cmne nak ckp..aq dpt 6a2b tp aq dah bersyukur da…

  62. alhmdulilahh . luluss (:

  63. Shah, Shasha, Harith, Tan, Khai, Misz Eykaq94, Sakirudin, Nur Syafiqah, Syahdan Hamzah, Sani, Rozita, Mega, Mira, Zati, Khai, Icy, Faiqah Zarir, Kholijah, Hazim, Zaidiah_Azie, Zack Mayor, Nyot, Hana, Azmie, Shapick, Ilham, Shameera, Shafik, Deyx, Unie, Leyanna, Leya_Smkie, Ashiq, Raisyan, Shiro, Roy, Carsandra Richard, Aysea, Sheera Hassan, Pynaz_1234, Nursyafawani, Amy, Kathy, Yie, Jeeha_1206, Budak Dusun, Fieqa, Iffa, Shalia,

    Tahniah kerana mereka yang mendapat keputusan yang cemerlang. Kepada yang lain jangan berputus asa kerana ada peperiksaan lain yang lebih penting iaitu SPM. Keputusan SPM akan mempengaruhi arah tuju para pelajar selepas tamat persekolahan.

    Oleh itu mereka yang cemerlang teruskan kecemerlangan anda dan mereka yang lain pula tingkatkan kesungguhan anda demi masa depan masing-masing.

    Selamat maju jaya juga untuk para pelajar MTS Kelantan, SMK Permata Jaya Batu Pahat, SMS Pasir Putih, SMK Gurun, Sekolahj Tinggi Kluang, SMK Impian Emas Johor, SMSID, MRSM Kubang Pasu, SMKA Simpang Lima Sg Besar.

  64. insan _lemah says:

    Nilam,, saye mendpt 9A dlm PMR… tetapi saya tidak mengisi borang SBP pd oktober kerana cg tidk memaklumkn ape2 kpd saya… saya amat kecewa dan geram dgn tindakn cg itu… saya tinggl di luar bndar dan kemudahn internet amat terhad di sini… adakah saya masih dpt mengisi borang rayuan bersama-sama pelajar yg gagal dlm rayuan prtama?? Saya amat buntu dan ingin memasuki SBp aliran agama!! Tlg lah saye nilam…

  65. alhamdulillah…result da kuar…to students smk sultan yahya petra 2
    yg dpt result cemerlang,ak ucapkan tahniah xpecially member2 kelas 3krk1
    yg score 9A,8A,7A,..to yg xdpt score result as u wished,,dont give up..
    study smart utk SPM lak…to ckgu2 yg telah mgajar kitaorang,,,thanks 4
    what you all ve done…go go fighting!!!

  66. nk tya ni,cam mana nk isi biasiswa petronas utk lpasan pmr…

  67. permohonan ke mrsm sepatutnya tidak ditutup pada 25/10 yang lepas kerana calon luar bandar tidak sempat memohon.

  68. sesaper yg berjaya, sye ucpkn tahniah kpd korg… syabas!!!

  69. ibu gembira..
    Alhmdullah, ank ku dapat 8A. Aku target 6A je…Syukur alhmdllah.

  70. i dpt 8A beb !!

  71. faiqah zarir says:

    alhamdulillah sye dpt 8a…
    Terima kasih Ya Allah krena Kau memakbulkan doaku….
    Thax 2 all my teachers,my parent n frens….huhuhu

  72. aku harap sesaper yg tak amik result pmr lagi pasti berdegup jantung anda… but bg yg kuat ponteng skolah perkare biasa..aku niew ponteng banyak tapi dapat 7A1B..harap korang jgn bersusah payah cam kipas susah mati…pasti korunk akan lulus pasal pmr semudah ABC …hahahahahhahaah aku harap korang lulus adios hasta la vista..

  73. hai,wat sumer pmbaca komen yg baru pas mnduduki pmr… gud luck wat kowg.. untuk x.boy sya,fazli….jangan sedih yerr….

  74. act,sy target dpt 8a but just dapt 7a1b…cdey cgat.

  75. kepada dak2 smk engku husain congrats n 4 those yg result gempaks….

    urm..sy dpt 8A 1B..B sy geografi….bolehkah sy mndapat tmpt d sbpa or mrsm??

  76. Salam Nilam…

    Anak saya memulakn pembelajaran di SMK di Malaysia pada awal Mei. Sebelum ini dia bersekolah di luar negara. Sekembali bersekolah di SMK di Malaysia saya tidak diberitahu tentang markah kerja khursus tingkatan satu dan dua di perlukan untuk permarkahan PMR. Oleh itu anak saya tlh mendapat E dalam mata pelajaran KH kerana tidak membuat kerja khursus. Dia tlh mendapat 5A (BI, Math, Sains, Sejarah dan Pendidikan Islam) dan 2B (BM dan Geografi)

    Saya sedang membuat rayuan untuk tidak mengambil kira markah semasa anak saya tidak bersekolah di Malaysia. Adakah anak saya boleh memohon MRSM atau lain2 sekolah berasama penuh?

  77. alhamdulillah……aq dpt 9a…..

  78. asyrafi 94 kelantan says:

    aku dpt 7a 1c.. c math… leh ke g mrsm ngan sbp.. teknik aku check tak leh g.. skul ape aku boleh masuk???

  79. pwinches_suf says:

    ya Allah, taun dpn, ak pulak y akn amek pmr..

    aku mohon redhaMu, berikan aku 8A++, Aminn~!

  80. saya berharap dapat keputusan yang cemerlang

  81. wahh , bestnya semua yang dapat 8A/9A . tahun depan , saya pula yang akan menduduki pmr . saya suka baca comment kat sini sekali sekala , sebab bagi semangat untuk study . harap harap , tahun depan , saya dapat 9A , Amiin !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>