Program Kolej Vokasional Di Kolej Swasta 2013

Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional, Kementerian Pelajaran Malaysia mempelawa para pelajar yang layak untuk memohon kemasukan ke Program Kolej Vokasional di Institusi Pendidikan Swasta (IPS) bagi tahun 2013.

Syarat Kemasukan

Syarat umum kelayakan masuk Kolej Vokasional IPS;

  • Warganegara
  • Tingkatan 4 tahun 2013
  • Sihat dan sesuai fizikal
  • Bebas dari sakit kronik

Institusi Pendidikan

Bagi pengambilan kemasukan Program Kolej Vokasional Tahun 2013 melibatkan 2 kolej swasta :

Kolej Vokasional Kolej Swasta

  • KRU Academy
  • Ranaco Marine

Kemudahan

Yuran pengajian, makan dan penginapan akan dibiayai sepenuhnya oleh pihak kerajaan.

Permohonan

Permohonan boleh dibuat secara dalam talian di Permohonan Kemasukan Program Kolej Vokasional di Kolej Swasta 2013.

Tarikh Tutup

Tarikh tutup permohonan kemasukan Program Kolej Vokasional di IPS ini adalah 21 Julai 2013.

Temuduga

Semakan untuk panggilan temuduga boleh dibuat pada 25 – 27 Julai 2013.

Pertanyaan

Jika terdapat sebarang pertanyaan yang berkaitan dengan permohonan Program Kolej Vokasional ini sila hubungi;

  • Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional Kementerian Pelajaran Malaysia Aras 5 & 6, Blok E14 Kompleks E Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan 62604 Putrajaya Telefon: 03-8884 5154/ 5031 Faks: 03-8884 5033 Emel: [email protected]

19 thoughts on “Program Kolej Vokasional Di Kolej Swasta 2013

  1. asdfghjkl says:

    tiket pergi & pulang?

  2. hi , i got 6A1B in PMR . And i did well in my mi-year exam . What is the minimum to enter the ranaco college . i want that marine course.hmmm…oh yeah

  3. Aidil Asyraaf says:

    program ini adakah pihak kami akan membayar atau ditanggung sepenuhnya selama khursus ini bermula..?

  4. berapa tahun tempoh belajar ?
    katakan saya ambil bidang kejuruteraan kapal…saya nak sambung ke pringkat sarjana..bidang apa yang sesuai ? di IPTA atau IPTS ?

    terima kasih

  5. semuanya ditanggung oleh kerajaan sehingga tamat tempoh pengajian ke ?

  6. vikneswari says:

    i want entered at kolej vokasional

  7. nur salam says:

    macam mane nkn tau die punye keputusan nie..?? pnat cari..tak jmpe2

  8. Kat mana nak tau result dia eh?

  9. kat mne nk check die pnye keputusan.

  10. mcm mna cra pembelajaran di ranaco?kna dapat brapa A untuk masuk ke sana?

  11. ada rayuan untuk benda nie tak ? sye lmbat tau. tau2 permhonan dAH tutup, kemasukan utuk rayuan akan ade tak nanty ?

  12. betul ke x bleh mohon lagi???

  13. macam mana nak kemasukan sm vokasional matang Kuching atau batu lintang???saya nak masuk ke sm vokasional….

  14. As salam…nk tnya cikit cmna nk daftar msuk kv.sya x thu laaa….skrg nie boleh daftar lg kew?

  15. when is the next intake 2014

  16. kos ape yg ada???and bila nk masuk kna buat pembayaran ker??? and baju macam mana???

  17. nurul izzati says:

    nak masuk kolej vokasional ni perlu kan brape A ???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>