Semakan Panggilan Temuduga KPLSPM 2011 Ambilan Khas

Para lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) lulusan Unified Examniation Certificate (UEC) dan Sijil Menengah Agama ((SMA) atau Sijil Menengah Ugama (SMU) yang ada membuat permohonan Kursus Perguruan Lepasan SPM (KPLSPM) bolehlah membuat semakan samada mereka terpilih untuk menghadiri temuduga mulai hari ini 25 April 2011.

Semakan Panggilan Temuduga KPLSPM

Semakan Panggilan Temuduga KPLSPM Ambilan Khas

Temuduga

  • Proses temuduga dijadualkan akan berlangsung dari 2 Mei sehingga 5 Mei 2011.
  • Lokasi temuduga adalah seperti yang tertera di keputusan semakan temuduga.

Ujian INSAK

  • Calon yang dipanggil temu duga dikehendaki menduduki ujian Inventori Sahsiah Keguruan (INSAK) semasa menghadiri temu duga.
  • Pemilihan calon untuk mengikuti kursus perguruan adalah bergantung kepada kedudukan pencapaian merit skor akademik, prestasi dan temu duga dan keputusan ujian INSAK.

Maklumat

Jika ada sebarang pertanyaan berkaitan dengan permohonan KPLSPM ini, sila hubungi:

  • BAHAGIAN PENDIDIKAN GURU KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA
    ARAS 3, BLOK E13, PARCEL E
    KOMPLEKS PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN
    62604 PUTRAJAYA
    (u.p : Unit Pengambilan dan Penempatan Pelajar)
    Telefon : 03 8884 1260/ 1254/ 1253/ 1371/ 1235
  • URUS SETIA BAHAGIAN PENDIDIKAN GURU
    Cawangan Sabah
    d/a Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya
    Peti Surat 10491
    88805 Kota Kinabalu, Sabah
    Telefon : 088 236804
  • URUS SETIA BAHAGIAN PENDIDIKAN GURU
    Cawangan Sarawak
    Jalan College
    93259 Kuching, Sarawak
    Telefon : 082 258045

13 thoughts on “Semakan Panggilan Temuduga KPLSPM 2011 Ambilan Khas

  1. [...] Semakan Panggilan Temuduga Kursus Perguruan Lepas Sijil Pelajaran Malaysia (KPLSPM) Ambilan Khas 2011 [...]

  2. salam….semakan ambln khas kha sda tue…..mcm semakn ari tu jk….lum bleh semak kha tau cm mn????

  3. knp x dpt semak ni???

  4. Wan Nur Afiah says:

    hermm… knpe sy x leh ea? n semua kwn2 sy x leh.. x jumpe lg orng yg dpt….
    kalau kita dah pegi intrview yg ambiln pertama tu,mmng kita x boleh ke utk ambiln khas nih???

  5. x tau lha pla…..tp ramai dah y dpt…..

  6. ana_adawiyah says:

    kcewanya ambln khas nie pun x dpt jgk….mghrp sgt dah nie……knp y dpt mumtaz tue x dpt….y jayid pla dtrima….why???kcewanya….bkn rezeki kli kn

  7. ana_adawiyah says:

    kecewanya…..nak tnya skit…..dlm pmohonn ari tu ada dmnta kptusn bi n bm kn….korg bg kputusn spm kha tau smu???

  8. ana_adawiyah says:

    kcewa gilerrrrrrr……..nak tanya ckit kt korg…..ari tu dlm pmohonn ada dmnta kptsn bm n bi kn…korg isi kputusn spm tau smu???

  9. akma_soleha says:

    bila ada twrn tuk uitm?????ada sesiapa y tau,,,,,,

  10. nur saadan says:

    salam..kplspm 2 mmg limit eah..???

  11. macam maner na tahu kite bjaye ke x ye temuduga?
    sesiapa….
    tulong2~

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>