Keputusan Permohonan Kemasukan MRSM Tingkatan 4 2010

Keputusan Permohonan Kemasukan MRSM Tingkatan 4 2011

Para pelajar yang telah menduduki PMR 2009 dan ada memohon memasuki Tingkatan 4 2010 di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) sudah boleh menyemak keputusan permohonan MRSM mereka secara online mulai 1 Februari 2010.

Semakan Permohonan

Rayuan

  • Bagi yang tidak berjaya mendapat tawaran ke MRSM, mereka boleh membuat rayuan.
  • Rayuan boleh dibuat secara online atau menulis kepada pihak MARA.
  • Sila rujuk Rayuan Kemasukan Ke Maktab Rendah Sains MARA untuk maklumat lanjut.
  • Keputusan rayuan tertakluk kepada kekosongan tempat yang ada setelah proses pendaftaran pelajar yang menerima tawaran dan merit pemohon.

Maklumat

  • Sebarang pertanyaan dan maklumat tambahan boleh diperolehi dengan menghubungi Bahagian Pendidikan dan Latihan (Pendidikan Menengah), MARA di talian 03 2691 5111 sambungan 3399/3392/3765 atau faks 03 2691 1658.

Tahniah kepada mereka yang mendapat tawaran ke Tingkatan 4 MRSM.

83 thoughts on “Keputusan Permohonan Kemasukan MRSM Tingkatan 4 2010

  1. xharap dapat pn..sbp,teknik n krk daerah pn da kena reject although dapat straight a..huhu..kecewa gler..so,xnak berharap da,,penat,….

  2. [...] Permohonan Kemasukan MRSM Tingkatan Empat 2010 Semenanjung Malaysia [...]

  3. mohamad adha says:

    baru2 ini,saya mendapat keputusan 7a 1b dalam pmr…bagaimanakah sy mahu membuat rayuan ke mrsm

  4. den dpt 7a…den mnx tkhik jewr…xsngka lak dpat 7a..mnyesal lak xmnx sbp n mrsm,…hehe,,den mnx ttj p dpat tknik jsin plak..huk

  5. nadd mntk mrsm tp tkt x dapat..berdebarnya…korang doakn nadd k..hehe..hope korang yg mntk pum dpt..nadd ambik 9 tp dpt 8a je..sdih gak..arap2 dpt la….amin…..esk dh thu…

  6. humphh..
    klau da dpt sbp ta ley dpt mrsm x(
    sedeyh nye xO
    wuaaa~

  7. well, sy hye hrpkan mrsm niyh jewww… teknik da dpt kjurutraan mknikal.. but x mao g.. =D

  8. Bila agaknya baru keputusan kemasukan nak dikemaskini? tak sabar2 nak check utk adik saya samada dia dpt tak masuk mrsm…..

  9. 하피사 사랑 기광 says:

    u all..im very intense rite now..hope i’ll get a chance to stdy at mrsm..hopefully..
    amin~~my frens will leave to sbp this tuesday..huhu..gonna miss them..

  10. nadd..jgn sedih2..kite pun 8 a gak..tp amik 9..tak pe..spm tuh yg penting kayh..jgn sedih2 ag..

  11. Mohamad Adha,
    Anda cuma boleh membuat rayuan jika anda telah membuat permohonan dan tidak mendapat tawaran.

    Nuzz,
    Salam… Laman web semakan telah dikemaskini oleh pihak MARA dan semakan telah boleh mula dibuat mulai lebih kurang pukul 9.30 pagi tadi.

  12. emm…btolke diorg ckp yg klau kite da dpt sbp, kite takan dpt mrsm lg??!!

  13. x tau dpt atau x oh..
    hehe..

  14. 하피사 사랑 기광 says:

    dapat..
    tpi tmpt xbes!!
    hampehh tol la..gi ke x ha??
    tukar tmpt leh x??

  15. syahirah masron says:

    alaa…xmhon mrsm la..
    xamek pkse ari 2..
    law pat 7a1b ley pat mrsm kew??
    law wat rayuan trus ley x????
    tknik pat jaoh r..kt langkwi..
    adeyhh

  16. uhuhuk.. my fwen dpt balik pulau.. i dpt muadzam… sedey lorhhhh x dpt cme2…

  17. klau dapat mrsm pengkalan chempa tu ok x?

  18. illy mntk mrsm x?? illy dpt??

  19. Pakcik Nuar says:

    Salam..
    Buat anak-anak yang berjaya peroleh tawaran ke MRSM..bersyukur dan tahniah..gunakan peluang tawaran tersebut semaksimumnya…kerana kita adalah insan yang bertuahh… buat anak-anak yang tidak berjaya…anda bukan insan yang tidak layak..tetapi anda tidak bernasib baik.. mungkin takdir Allah bukan untuk kita..cuma kita kena fikir positif..ada hikmah disebalik kita tidak ditawarkan tempat. Sebenarnya belajar di sekolah harian biasa juga kita mampu untuk berjaya. Ingat…akhir zaman persekolahan kita..kita akan bertemu juga dengan mereka yang bedlajar di MRSM di IPTA. Situ lah nanti kita boleh nilaikan tahap diri kita dengan mereka yang pernahbelajar di MRSM..Anak pakcik yang ketiga ini pun lah yang dapat MRSM..2 lagi kakaknya yang straight A’s UPSR dan PMR, hanya belajar di sekolah harian biasa sahaja…alhamdulillah…

  20. Saya membuat semakan bahawa mrsm Alor Gajah, Melaka tidak tersenarai didalam kategori 20 mrsm yang terbaik. Adakah pelajar yang mendapat 8A didalam keputusan PMR ditempatkan di mrsm Alor Gajah, Melaka juga?

  21. nak tanye..kalo anak bukan bumiputera ada peluang x nak masuk mrsm..n mrsm kepala batas 2 bagus x???

  22. mrsm kepala batas bagus kew???

  23. souzen,tahniah!!pengkalan chepa antara mrsm terbaik gak!!!..,,kut..but absolutely rasenye ye..

  24. nadd,illy..kite same la..amik 9 tapi dapat 8a je..

  25. sape yg dpt pengkalan chepa tuh…..baek gi….byk benefit leh dpt kalu gi mrsm
    pkp….yg dpt mrsm laen2 tuh…..kalu bleh, pegi la……

    -ex mrsm pkp-

  26. dian mntk x mrsm???then dpt x???
    tahniah..tp subjek ap yg dian n illy ambk tp x a???
    nadd b.cina…

  27. 8a utk subjek yg biase org laen amik..,n extra subjek tu bahasa arab..bahasa arab yg xdapat a..apepn,alhamdulilah coz dapat gak 8a utk subjek utama tu..mrsm…. errr,,..xtengok lg la..

  28. nadd arap dian dapat la tp dian mnx kat ne??
    dian doakan nadd sekali tau..hehe..

  29. Frustrated says:

    Saya rasa dh penat nk buat rayuan lg, fotostat dokumen-dokumenlah, buat surat..
    saya dh mohon sbp tapi tidak berjaya walaupun dapat 8A..
    rayuan dah buat…e-rayuan dgn hntr surat
    mohon teknik dpt… sains pertanian… tp saya tolak… rasa menyesal pula
    sekarang pula mrsm… tp tak dpt…
    ish… frust sgt2!
    nth apa sbblah saya tak dpt mrsm… mungkin sbb keputusan ukkm saya tak elok…
    tp apa yang saya sedih sgt..
    kwn2 saya yang mohon mrsm semua dpt..
    saya je yang tak dpt…
    segala pertandingan dan aktiviti yang saya sertai pada tahun lps dirasakan spt sia2 shj…

  30. ye,dian doakn nadd skali.:)mnx kat taiping,tp tahu susah amat nk masuk situ coz tu mrsm pkp.dian da check ke blum?dapat nty inform k.:)

  31. sy diterima ke mrsm pengkalan chepa.. tapi kalau saya nk tukar ke mrsm lain boleh tak?
    sbb kelantan sgt jauh dr tmpt tggl sy (pulau pinang )..
    mcm mana nk buat tukaran???
    tolong lah..
    ayh sy bnr2 xdpt mghntar sy ke klntan..

  32. ok2..sape2 yg dpt mrsm 2 comment la ye..

  33. wah pengklan chepa tu ok gak yeh?
    klau bab ditendang tu bila? masa periksa awam ka atau masa periksa semeste?

  34. [...] This post was mentioned on Twitter by Mohd Bambang Mualip and Adi Wira, Mohd Bambang. Mohd Bambang said: RT @eputra Keputusan Permohonan Kemasukan MRSM Tingkatan 4 2010 http://bit.ly/bwMdZ7 [...]

  35. miss polka addict says:

    alhamdulliah saye dpt mrsm felda trolak perak…tp mrsm neyh mcm tak penah dgr jeqk…bgoz ke….tp sye ttp rse bsyukur coz dpt jgak mrsm….

  36. Nfi,
    Memang benar.

    Syahirah,
    Hanya mereka ada memohon sahaja boleh membuat rayuan.

    Pakcik Nuar,
    Saya setuju, mereka yang mendapat tawaran samada ke SBP atau MRSM memang bertuah kerana ramai yang layak tetapi hanya sebilangan kecil sahaja yang terpilih. Sementara itu mereka yang tidak mendapat mana-mana tawaran jangan berputus asa sebaliknya tingkatkan usaha supaya lebih cemerlang semasa SPM nanti.

    Azz,
    Saya tidak mempunyai maklumat tersebut.

    Myazyra,
    Ada tetapi bilangan pengambilan tidak ramai. Saya tidak ada maklumat mengenai MRSM Kepala Batas.

    Frustrated,
    Jangan terlalu kecewa, jika anda masih berminat buatlah rayuan. Kita tidak tahu rezeki kita macamana, apa yang penting adalah terus berusaha.

    Izzati,
    Biasanya pertukaran hanya dibenarkan jika ada masalah kesihatan atau kita mempunyai saudara kembar yang mendapat tawaran di MRSM yang berbeza. Walaupun begitu hubungi pihak MARA (nombor di atas) untuk mendapatkan penjelasan.

  37. Alhamdulillah…. saya dapat tempat di MRSM Kuantan.
    Ada sesiapa yang boleh bagi info pasal MRSM ni
    Thanks

  38. salam..nak tny klau bt rayuan bile blh thu kptsannya??adakah tarikh daftarnya sama dgan tarikh panggilan pertama???
    biasa ramai x org yg tolak tawaran mrsm??

  39. bilakah second intake mrsm?

  40. miss polka addict:
    sy pun dpt mrsm felda trolak juga.
    skolah tu masih baru lagi.

  41. salam nilam..
    saya da semak kputusan ke mrsm..
    knape sy dan sorg kwn sy yg dpt smua a x dipilih?
    sedangkn rakan skelas sy yg dpt 8a 1b dipilih..
    apekah sbnrnyer yg mrsm pntingkan?

  42. Nisa,
    Tahniah, sila rujuk Laman Web Rasmi MRSM Kuantan.

    Nadd dan Khaleeda,
    Salam… Biasanya antara bulan Mac dan April. Tarikh daftar tidak sama kerana panggilan pertama akan mendaftar dahulu. Bilangan itu tidak dapat ditentukan.

    Yana,
    Salam… mungkin anda boleh rujuk soal jawab di Rayuan Kemasukan Ke Maktab Rendah Sains MARA.

  43. kalau dpt tawaran sbp dpat x tawaran ke mrsm? tapi sya x dftar sbp nak buat rayuan ke mrsm boleh x atau sya dah terlepas kedua-duanya? soalan diajukan kepada NILAM…..tq.

  44. Salam. Saya rasa ramai pelajar tidak berpuarhati dgn pemilihan MARA kerana
    1) Mereka kenal kawan-kawan yang ditawarkan ke MRSM dari segi pencapaian akademik, penglibatan koku dan taraf sosio ekonomi sedari tingkatan 1 hingga 3.
    Mereka bukannya tidak pandai menilai siapa yang layak dan yang tidak layak. Bayangkan seorg pelajar yg sentiasa cemerlang di bidang akademik dan koku dan mendpt 8A ketika PMR tidak dittawarkan sebaliknya seorg pelajar yang sederhana tetapi mendpt 8A ketika PMR ditawarkan ke MRSM. Mungkin pelajar yg sederhana ditawarkan atas dasar sosio ekonominya, pelajar lain masih boleh terima tetapi selalunya tidak begitu. Berapa ramai anak orang ‘senang’ mendapat tawaran? ??
    Apakah mesej yang hendak kita sampai kepada anak2 kita…

    Bukan saje ketika PMR, kes yang sama berlaku ketika UPSR juga.

  45. ummu ayman says:

    assalamualaikum,tahniah kepada semua yg berjaya.jika dah terpilih terima aje mana2 mrsmpun.semuanya bagus.yg penting diri kita sanggup berusaha bersungguh2 utk mencapai impian kita.anak mk ck yg sulung dr mrsm k.klawang ke mrsm taiping ke rit, ny.yg kedua dr smka k.selangor ke smap kajang ke india.yg ke 3 dr smka k.selangor ke kisas, klang.yg ke 4 hanya sekolah harian tapi kami berazam utk dpt 8A dan ke sekolah asrama tingkatan 4 nnt,insyaallah.semuanya ada hikmah.yakinlah pada ketentuan Allah.

  46. Social comments and analytics for this post…

    This post was mentioned on Twitter by bambang: RT @eputra Keputusan Permohonan Kemasukan MRSM Tingkatan 4 2010 http://bit.ly/bwMdZ7

  47. sya dapat 8A tp x dpt pown msuk mrsm..sedih cgt coz sye tringin nak jejak kaki ke mrsm..x pelarh x derk rezeki kot..tp sye heran knp sye x bleh nak wat rayuan?bleh tlg bgtau the reason knp sye x bleh nak wat rayuan..?

  48. sy prasan,kenapa kebnayakan pelajar yg dapat mrsm ny,dari golongan anak orang senang?sedangkan mara utk bantu org melayu.tp skunk ny cam bile ade kroni je baru ade chance.sy tau ade gak budak susah dapat mrsm,tp berape kerat sangat yg dapat…ade satu crite sy penah denga dari seorang senior,dy kat mrsm langkawi skunk ny n ade budak yg just dapat 3a pn still diterime masuk maktab tu. alasan dy,ade kabel,ape kau kisah..

  49. dian dpt x mrsm??

  50. beshnye dpt mrsm. hurmm

  51. salam..nak tanya adakah pemilihan untuk second intake masih dinilai melalui kptsn ukkm???

    biasanya berapakan bilangan pelajar yg ditetapkan utk fisrt intake..?

    dan adakah 3rd intake peluang nya semakin tipis??

  52. em harap sangat nak dapat..
    sbp da x dapat..
    dari fom1 lagi nak masuk..
    saya mendapat keputusan yang baik..
    cuma bukan nasib yang baik

  53. saya masih berharap untuk masuk ke mrsm kerana saya mendapat keputusan PMR yang baik..
    semasa di fom1 juga begitu tetapi nasib saya masih sama..
    saya harap sangat2 dapat masuk..

  54. mira n miss polka addict..both of u are so lucky coz dpt mrsm felda trolak..i’m really wish to go that mrsm..sekolah 2 baru lagi n diowg bru wat pengambilan pelajar pada tahun ini..so,spe2 yg dpt msuk,kowg larh yg akan mencorakkan sekolah 2..lgpun sekolah 2 cantik n besar cgt..mmg beruntung cgt..

  55. dpt kputusan pmr yg baek x tentukan msk ke x seseorang tu ke mrsm…..ukkm ngan status sosioekonomi kene tgk dulu…..stakat pmr…..beribu2 dpt 8A……dan kalu nk msk Taiping, Pengkalan Chepa ngan Tun Ghaffar Baba, kriteria die hanye wajib 8A ngan ukkm je (kalu x dpt 8A, ukkm tggi, x leh msk, kalu dpt 8A, ukkm rendah je pon x bley msk)……faktor sosioekonomi x de dlm syarat nk msk mrsm pkp (tiga mrsm terbaek yg dilistkan td)…..

  56. Tahniah buat anak2 yg berjaya ke MRSM. Anak ibupun tak dapat tapi ibu bersyukur kerana mungkin ada hikmah di sebaliknya. Tapi ibu harap anak2 tak putus asa dalam pelajaran walaupun berada di sekolah biasa. Sekolah biasapun okay juga yang penting diri sendiri..best student PMR pun banyak yg lahir dari sekolah biasakan,,,so anak2 jangan buang masa, tunjukkan kpd rakan2 anak2 yang anak2pun boleh berjaya jauh lebih baik dari mereka yang tinggal di asrama.Jangan kecewa sangat nnti ibubapa anak yang susah hati. Belajarlah menerima hakikat yang anak2 masih ada peluang meperoleh kejayaan walaupun dengan bimbingan guru2 sekolah biasa. Guru2 sekolah biasapun okay dan penuh dedikasi,apa yang penting adalah diri dan kemahuan sendiri.Anak2lah mencorak dan menentukan hala tuju kehidupan anak2 sendiri. Good luck to all of you..Cheer up..

  57. alhamdulillah..
    mrsm kt kepala batas bleh. jauh le jgak..
    sape2 dpt skali ngn zaro tu tegur2 la erk..
    ym:[email protected]

  58. Salam, SYukur Alhamdulillah Saya dapat MRSM Langkawi tetapi mau tahu je, MRsm Langkawi itu bagus ke?

  59. salam nilam,,adakah 2 intake masih di nilai dari segi ukkm nya??
    and.,berapa ramaikah yg ditetap kn utk first intake..??
    adakah peluang utk 3intake semakin tipis…???

  60. bagaimana hendak tahu rayuan kita diterima? terima kasih :)

  61. slm…kenapa pelajar rayuan mrsm kuching patut dihantar ke mrsm betong…sedangkan kami merayu di mrsm kuching…biarlah kami kekal di mrsm kuching…bagi lar peluang kpd kami yg merayu untuk mempertingkatkan lagi mutu pelajaran kami di maktab yg kami cintai…hehehe…saya mrayu sgt2…

  62. SBP n mrsm ade 3intake ker??

  63. huhu, sy nk mrsm…tp dapat sbp..
    bkn x bersyukur tp ntahlah…
    sbb sy aim sy dpt mrsm…
    tapi, the best part is,
    sy apply mrsm taiping…
    but at last dpt sbp…kt TAIPING…
    hahaha, ok la tu, taiping gak… XD

    buat yg dpt mrsm tu,
    CONGRATZ!! pegilah mrsm yg korang dpt tu,
    bkn sng nk dpt mrsm…huhuhu…
    hope korang hepi study kt sana,
    sy kat bumi SERATAS ni alhamdulillah aje…
    hidup asrama mula2 mmg suffer…
    but, bila da almost two weeks dok kt sana,
    rasa da ok je…
    hope all of you yg dapat mrsm merasai kehidupan asrama yg hepi go lucky!
    pray for me too yah!! XD

  64. mrsm is cool…..

  65. miss polka addict says:

    myra…
    awk dri mana???
    sye dri shah alam…..

  66. sy dapat mrsm kuala krai tp xnak pergi coz sekolah harian lg best

  67. urmm.. nk tauu.. ble ekk keputusan rayuan ke mrsm keluar..?? and.. check online gakk ke?? anything… or any info..

    ym: [email protected]

  68. No. 1051-1 Kg Lot Sri Jaya,
    Batu 4, Binjai,
    24000 Kemaman, Terengganu.
    Terengganu Darul Iman.
    Tel : 013 – 9948685
    Emel: [email protected]

    Bahagian Pendidikan & Latihan (Pendidikan Menengah),
    Tingkat 19 & 20, Bangunan Medan MARA,
    Jalan Raja Laut, 50609,
    Kuala Lumpur. 16 Febuari 2010

    Tuan/Puan,

    Permohonan Rayuan Kemasukan Ke MRSM Tingkatan 4 Tahun 2010

    Nama Penuh : Mohd Hakim bin Ismail @ Dagang
    No. K/P : 940424-11-5339
    Angka Giliran : TD043K020
    Sekolah Sekarang : Sek. Men. Keb. Binjai, Kemaman, Terengganu
    Tingkatan : 4 Sains 1

    Berhubung dengan perkara di atas, saya nama seperti di atas, ingin membuat permohonan rayuan kemasukan ke MRSM tingkatan 4 tahun 2010.

    2. Saya ingin memohon rayuan dari pada pihak Tuan/Puan agar dapat mempertimbangkan semula kemasukan saya ke MRSM tingkatan 4. Saya telah berjaya memperolehi 7A1B dalam Peperiksaan Menengah Rendah PMR baru-baru ini dan pada masa yang sama saya merupakan pelajar yang aktif di sekolah.

    3. Saya merupakan salah seorang pengawas sekolah yang dilantik dari tahun 2007 hingga 2009. Saya pernah menyertai kem kepimpinan dan seminar yang dianjurkan oleh pihak sekolah. Saya pernah mewakili sekolah untuk pertandingan melukis poster peringkat daerah dan mendapat tempat pertama dan terpilih mewakili daerah Kemaman ke peringkat negeri. Selain itu, saya merupakan Setiausaha Badan Beruniform PKBM dan Kelab Pendidikan Seni di sekolah saya. Aktiviti ini banyak memberi saya peluang untuk memupuk sifat kepimpinan, tanggungjawab dan sikap berdisiplin dalam diri saya.

    4. Disini saya lampirkan butiran-butiran berikut. Saya berharap agar permohonan saya ini dipertimbangkan oleh pihak tuan/puan demi menjamin cita-cita saya untuk berlajar di MRSM.

    Sekian terima kasih.

    Yang benar,

    …………………………………………………………
    (MOHD HAKIM BIN ISMAIL @ DAGANG)

  69. Syafiq,
    Jika telah mendapat tawaran SBP anda tidak akan mendapat tawaran MRSM. Jika anda tidak menerima tawaran ke SBP (tidak datang mendaftar), biasanya nama anda tetap telahpun dikeluarkan daripada pemohonan ke MRSM.

    Ijon dan Sarah,
    Salam… Memang ramai juga yang tidak berpuas hati dengan pemilihan yang dibuat, lebih-lebih lagi jika keadaan yang berlaku seperti cerita anda itu berlaku di depan mata sendiri. Di harap pihak berkenaan dapat memberi penjelasan yang lebih telus supaya semua pihak lebih memahaminya.

    Myazyra,
    Setahu saya tiada sebarang sekatan untuk mereka yang tidak berjaya untuk membuat rayuan.

    Nadd,
    Salam… Penilaiannya tetap sama. Biasanya pengambilan pertama berdasarkan jumlah tempat yang disediakan. Manakala pengambilan yang berikutnya bergantung kepada jumlah mereka yang menolak tawaran atau keluar daripada MRSM selepas mendaftar.

    Khaleeda dan Eva,
    Pengumuman rasmi akan dibuat di laman web MARA mengenai pengambilan berikutnya tetapi ada juga pada keadaan tertentu pihak MARA akan menghubungi terus mereka yang berjaya. Anda boleh menelefon pihak MARA untuk mengetahui status terkini.

    Zulaikha,
    Bergantung kepada kekosongan tempat.

    Pomie,
    Sila buat rayuan rasmi terus kepada pihak MARA.

  70. Salam….
    Saya hakim, asal Kemaman, Terengganu
    Saya dapat PMR 7A1B..B dalam matapelajaran sejarah..
    Saya tidak pergi ujian UKKM…kerana adalah masalah yang tidak boleh dielakkan..
    Saya berharap dengan rayuan yang saya buat, dapat saya diterima melanjutkan ke MRSM…Ikutlah MRSM mana-mana pun asal boleh belajar..
    amin..

  71. bila 2nd intake mrsm yer ???

  72. Hakim,
    Salam… agar sukar bagi pihak MARA untuk menimbangkan rayuan anda jika anda tidak hadir ke UKKM.

    Ika,
    Biasanya antara bulan Mac dan April. Anda boleh menelefon MARA untuk mengetahui status terkini.

  73. Ya Allah , perkenankanlah doa ku…
    arap2 dapat mrsm yang terbaek buta diriku…
    amin ya rabbal alamin…..insyaallah..
    sy hop korg pun dapat tis change yeah..

  74. saya membuat rayuan hanya melalui internet saja(e-rayuan x silap saya)
    adakah rayuan saya akan diterima
    kerana kebanyakan kawan2 saya menghantar surat rayuan tetapi saya tidak
    boleh nilam beritahu ??

  75. Ika,
    Rayuan anda tetap diterima walaupun hanya melalui internet sahaja.

  76. otak kacau says:

    kenapa xdpt yew nilam?
    dye brgantung kpd trial k ape?
    tp rsult pmr sy straight A…hu3..

  77. Otak Kacau,
    Memang ramai yang layak tetapi tidak mendapat tawaran kerana tempat yang ada amat terhad. Selain keputusan PMR, latar belakang keluarga dan penglibatan kokurikulum, markah UKKM, juga diambil kira.

  78. nilam,
    sy tdk dpt dpanggil utk second intake,
    jd, bole ke sy buat rayuan lagi skali?
    bagaimana?
    dan, rayuan kali ini dterima tk?
    terima kasih

  79. Khaleeda,
    Rayuan hanya perlu dibuat sekali sahaja iaitu selepas pengambilan pertama dahulu.

  80. bagaimana untuk menyemak kemasukan ke 3 ke mrsm

  81. taon ny ana amek pmr….skrg ana study kt mrsm merbok…doakan ana dpt straight A taw!!!!!!!! ana nak sngt pegi mrsm taiping..doakan supaya ana berjaya ea!

  82. ble boleh cek kptusan rayuan ke mrsm..?

  83. adik chumell says:

    skiranya kita prnh menolak kmsukan mrsm time form1..,adakah name kita akn di blacklistkan utk pmohonan ke form4????